Med fel saker i huvudet

Det är när jag komponerar saker här, som jag med största sannolikhet har andra saker framför mig som jag borde göra. Och ja, så är fallet även denna gång.

Jag sitter nämligen här med min alla första skrivuppgift, en uppgift som går ut på att med ett utrymme på minst ett A4 förklara vad som enligt mig, är god litteratur och bra skrivande. En inte alltför svår uppgift, egentligen, och med ett inte alltför hårt krav vad gäller antalet sidor..

..men det är inte antalet skrivna papper som brukar vara mitt problem. Tvärtom har jag ofta svårt att få stopp på orden när de väl börjar drälla fram och det blir inte alltför sällan både 1,2 och 3 sidor för mycket. Problemet är starten. Allra helst skulle jag behöva att startskott som smällde.. NU! för att hinna skriva klart, lämna in för redigering och sedan ge det till läraren imorgon bitti.

Koncentrationsförmågan dalar.. solen skiner.. säkert 30 grader.. och jag kan inte hitta ett utdrag ur Joanne Harris "Five quarters of Orange". DET är problemet. Inte bara för att få det perfekt, utan också för att hon fungerar som min ständiga näring &  inspirationskälla. Och förstås också för att jag ska skriva om hennes bok.

Jag tror jag ska knacka på hos min granne och be henne ge mig en spark i baken. Bara för att komma igång ni vet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback