Canada

Sitter på hotell i Canada och väntar på att segdegarna ska duscha sig klara. Igår kom vi hit, efter många om och men. Kanske att man skulle funderat ihop någon bra historia om vad vi skulle göra här innan vi nådde tullen.. att höra att vi, två amerikaner och två svenskar tjejer, var planlösa en kväll nära midnatt och endast har i åtanke att ta in på hotell.. ja, det gick ju inte hem riktigt. Inte så märkligt när jag tänker på hur det lät, vi framhölls ju som tvättäkta eskorter.. haha.

Vi blev intagna och visiterade, med knäna mot bilens fyra hörn.. sedan rotade de igenom varenda tum av bilen (hällde t.o.m. ut Marias tampongpaket!) innan vi blev inkallade till någon slags disk där ragatornas ragata satt.. bara blicken när vi steg in i rummet.. jag har nog aldrig sett någon himla med ögonen så hårt! Ingen av oss visste riktigt vad det var vi skulle göra där, men vi lämnade fram passen och Maria satte sig ner på sätet intill.. det skulle hon inte ha gjort. Tjosan! Vi trodde att hon skulle explodera av ilska allihop. När vi sedan sprang tillbaka till bilen för att hämta våra I-20 och lade fram dem på disken var det något som gick riktigt fel.. ingen av oss hann riktigt fånga det, men tydligen hade Maria lagt fram sitt papper på ett "kastande" sätt och det var allt annat än okej. "DON'T THROW THINGS!!!" med efterföljande.. "I THINK WE'VE GOT SOME PROBLEM HERE." Jag kan väl säga som så att det var en himla  tur att vi blev utslängda från rummet medan tanten tog sig ett samtal med Maria.. jag var nämligen millimeter från att brista ut i århundradets gabflabb och jag vågar inte tänka på vad som hade hänt då. Det var så absurt. Auktoriteter hit och auktoriteter dit, jovisst, men hon hade ju faktiskt inte gjort ett endaste dugg. När vi väl satt där utanför och väntade tänkte vi alla samma sak: "Nu är det kört". Maria kommer aldrig att ge sig. Inte en chans i hela världen att hon låter sig trampas på sådär. Inte en chans.

Men de släppte iväg oss. Med nöd och näppe tydligen! Vi gick till en bar, där vi var lite yngre än genomsnittet.. när övriga filurer gick iväg för att titta på vattnet (?) blev man ju råttmat. Jisses. 50+are som lägger till en stöt.. inte charmigt. Efter stängning tog vi oss en runda till Seven Eleven och tror ni inte att de smyger upp där bakom mig? Råttorna! "Öhöhö.. saw you at the bar. You think I'm handsome?"

Tillbaka till hotellet blev det klassiskt badande och lite annat värt. Nu blir det frukost på Donken. (För tusende gången. Ghhhhhh. Det finns ett ställe i hela vida världen där jag knappt äter frivilligt.. varför, varför, varför kan vi inte ta in på något annat ställe när det finns så många att välja emellan?!Det  är en fråga jag ställer mig denna studande morgon..  Vi höres!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback