Hur många bekräftelser ska man behöva få på en dag?

M: Ja, du vet Mandy.. hon tycker ju du är världens stropp.
L: Va?
M: Mm. Men du tokdissar ju henne hela tiden, så det kan jag förstå.
L: Huh?
M: Men vet du hur mkt hon har försökt att få kontakt med dig eller?! Du svarar ju knappt när hon frågar hur det står till..
L: Vänta.. vem är Mandy nu igen?


Det är råkallt ute och jag påväg till gymmet. Gömmer mig under huvan och ser två individer skymta förbi..

- DITT CP!
(Vänder mig om och ser X + Y)
- Du kollar inte ens när du möter folk alltså?!

Och sen har vi ju Micah. Skolans cutie. Ja, top fem i alla fall. Vi pratade grymt mkt i början, men sedan, någon gång i mitten av terminen fick jag för mig att han hatade mig (inget ovanligt alls) och slutade söka ögonkontakt, gick bara förbi i korridorerna osv.. (Jag hör ju hur sjukt det låter!) Men så ikväll var han ju där. I gymmet. Vid disken där man skriver upp sig. Damn it.


L: Hi... (pipröst)

M: HEY! (högt & glatt)

L: Uhm.. yea.. how's it going? Long time since I saw you.. (HAHA, big lie!)

M: I know!! What's going on about it?!


Och sedan började vi prata. Om hur det varit i början, och hur det plötsligt bara blivit konstigt mellan oss.. How did that happen?! Jadu..


SKärpning, Lovisa. Nu får du banne mig ge dig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback