Hultsfred 2007-bandsläpp #1

Idag var det dags för Rockparty att presentera de allra första artisterna till årets festival.
Tidigare år har jag varit grymt engagerad och aktiv på Rockparty-forumet; diskuterat & fumlat fram teorier, gissningar och till varje pris försökt lista ut vilka artister som kan tänkas bokas osv. Det har jag inte varit den här gången, och stod således helt utan förväntningar när Hult07:s första artister kastades fram!

Framlockade artister är:


OZZY OSBOURNE [UK], TIMBUKTU & DAMN! [S], THE ARK [S], WOLFMOTHER [AUS], SVENSKA AKADEMIEN [S], HATEBREED [US], JUSTICE [FRA], SEBASTIAN [FRA], CONVERGE [US], SALEM AL FAKIR [S], JOY DENALANE [DE], GOOSE [BE], SABATON [S], ASHA ALI [S], NEVERSTORE [S], ROXY COTTONTAIL [US], RUBIK [FIN], THE DRONES [AUS], OH NO ONO [DK], FAMILJEN [S]

Att se att The Ark kommer förgylla Hawaii-scenen åter en gång värmer i hjärtat. Faktum är att några av de allra bästa spelningarna jag sett med denna luminösa farkost har utbredd sig på Hultsfredsfestivalen (2003 + 2004). Det kommer antagligen bli lika magiskt som vanligt. Ett annat band jag är otroligt glad att se presenterade är Wolfmother! Fantatiskt, fantastiskt. Pricken över i:et vore om de kunde släpa dit inhemska Dungen nu också, då bandet från andra sidan jorden som de en gång i tiden varit förband åt, faktiskt kommer... Justice gjorde mig också glad, liksom Converge.

Ett klart godkänt släpp helt enkelt!

Dessutom gillar jag nya designen på hemsidan. Den känns sötigt pop.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback