Boss For Leader

Fett Mé Kärlek. Melodiklubben & Slagsmålsklubben. Tja, Uppsala är väl ingen höjdarstad när det gäller att ta in schyssta band, så varför inte ta sig en titt på kalaset när det väl händer något här i kvarteret?

Jag vet inte om det var Veronica Maggio, blattarna, eller Gud.. men plötsligt täcks hela himlen av mörka, illasinnade moln som skoningslöst vräker ur sig ett hellregn värre än tiotusentals fladdrande piskor och det börjar så bra som att vi tvingas fly in i Fyrishov med ett hundratal andra flyktingar. Vem det än var som så snällt ordnade med det spektaklet, så var denne någon trots allt nådig mot fight club, som inte alltför långt därpå kunde kliva på scenen under en uppsprucken blå himmel och kvällssol. Medelåldern i publiken var väl kanske inte en direkt humörhöjare för oss åldersnojiga. Härmed illustrerar jag det hela med en replik från min granne; kajalkladdad emophlikka  ~ 13:
"NÄR JAG BLIR STOR SKA JAG BLI EN SÅN DÄR FESTIVALMÄNNISKA"
...Kommentarer överflödiga.


Hur som haver:

Efter noga övervägande har jag nu, på eget bevåg,  beslutat mig för att låta Frej erhålla äran att närvara på våran Very Import Person- tillställning om två veckor. Du Frej, du verkar vara en kul prick. Måhända att vi låter dig agera klädhängare eller lakej på årets största fest. Och kanske, kanske kan vi låta dig ha inflytande över en och annan roterande platta under kvällen. PUSS


image56

Bilder från Melody Club och SMK´s spelningar finns på bilddagboken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback