Otur i turen

Idag har jag tagit en massa mysiga sprutor. Och visst känns det bra att sitta där i väntans tider med en Elle i famnen och lyssna till alla brutala barnaskrik bakom stängda dörrar.. är deras sista stund kommen?

Tetanus/Diphteria, Measles, Mumps, Rubella, Hepatitis B + Tuberculin skin test. Tur att man aldrig varit spruträdd. Å andra sidan skulle det inte förvåna mig om den mest hänsynslösa allergiska reaktionen blossade upp nu, lagom till
Peace & Love.  Det skulle vara väl likt min välbesökta otur. Passande nog har jag ytterligare 5 sputor som ska injiceras in i mitt tappra skinn
- dagen före Yran. Tajmat, som sagt var.

På tal om min ovan nämnda otur. Idag kunde jag äntligen erhålla mitt efterlängtade I-20! Dokumentet som i nuläget härskar över min vardag. Det är avsaknaden av denna handling som gjort att jag varken kunnat skaffa visum eller söka studiemedel, och ja, varit skälet till att det mesta står still just nu. MEN. Idag slog det sig till ro i min brevlåda! Lyckan var total... tills jag bläddrar till sid. 2 och läser: "Country of citizenship: Switzerland"

?!?!

Fantastiskt. Speciellt då handlingskraften bortom atlanten visat sig vara sisådär, och det tar ungefär hundra år för posten att skeppas från Stora Amerika till "Lilla Amerika".

Guten Nacht


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback