A Perfect Mess

Idag blev det en tripp in till üppsala (som någon finurlig bandit med silvertejp i beredskap av stans alla nykorrigerade skyltar att döma, velat döpa om staden till) + Enköping för att inlämna arbetstimmar, göra lite bankärenden, besöka tandis (68 dagar kvar) och träna. Men.. sedan råkade jag ju svänga in en liten "snabbis" på mina favoritstores.. och ja, det slutade med ett inställt träningspass pga för många tunga kassar  ^______^
Att slopa träningen tog emot en aning, men jag har trots allt tränat 3 ggr/dag hela den här veckan, så jag ska nog inte behöva bli nertyngd till marken av alltför dåligt samvete.. dessutom hanns det med ett ivrigt trampande á la 30 minuter på min proffesionella (eller inte) motionscykel väl hemkommen från stada. Nu har jag precis klickat iväg ett mail till en samordnare på colleget för att försäkra mig om att de mottagit mitt senaste fax.. och i denna stund väntar en uppsortering bland diverse värdehandlingar/intyg/skolpapper och dokument av alla de slag! Inhandlade en del pärmar idag så man kan få ordning på skrotet någon gång.. Så kanske man kan få sova i sin egen säng i natt?! Har kravlat runt i huset som en backpacker den här veckan och testat på alla möjliga sovplatsvarianter.. allt från golv till vardagsrumssoffa (bäst i test! 5 snarkningar av 5 möjliga). Min säng fungerar nämligen (oroväckande?) ofta som en förvaringsplats för prylar. Jag sorterar saker mycket och ofta, men hinner sällan slutföra mina alla projekt, och det slutar allt som oftast med att jag öser ner allt på golvet igen (varifrån det kom) för att nästa dag lägga upp dem i prydliga högar på sängen igen, för att följande natt slänga ner allt igen och.. ja, ni hajar? Eller så blir det som senast, att jag helt enkelt slaggar någon annanstans tills jag fått ordning på grejerna.. (Borde jag bli lite mer pryd?)

Imorgon infaller ett trevligt 
spektakel på Stockholms universitetsområde.
Synes där gott folk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback