Cut Myself On Angel's Hair

Sådär! Nu har jag äntligen tagit mig tid att boka klippning. Då kanske man äntligen kan få ordning på det skatbo till hår som pryder min välpolerade hjässa... (eheh). Urblekt, långt och risigt. Luggen är så lång att jag borde ta till saxen och klippa hål för "ögena" (som morfar brukar säga:)

Det finns som bekant en hel del frisörsalonger i Uppsala att välja mellan. Själv har jag gått från en trogen kund hos Magic Touch till hundra ggr bättre
Estetica.
-Rekommenderar-

Lika kluvna som mina hårtoppar är, lika kluven är jag inför valet av hårfärg. Nej, jag har inte tänkt färga på salongen. Håller mina ören lite för hårt för det, dessutom blir hemmafärgning/toning minst lika bra! Go natural? Det har jag inte gjort på säkert 6 år... och jag har inga planer på det heller! De senaste åren har jag kört ganska mycket åt lila/röd/svart-hållet, vilket känns väldigt jag. Har emellertid börjat tröttna lite smått på färgen och återigen börjar gå tillbaka lite till askblond-tankarna.. Varför jag bangade den idén sist berodde främst på de risker som kommer med att ständigt utsätta håret för blekningar och behandla med silverschampoo. Jag har redan väldigt tunt hår, och efter att ha hört skräckhistorier om folk som börjat tappa hår efter dessa minst sagt omilda behandlingar så backade jag. Och det kanske är det bästa ändå. Men samtidigt är blond den ultimata sommarfärgen! Håret bleks ju av solen och av den anledningen är inte mörka färger ett klockrent alternativ under den här årstiden. Samtidigt känns ett mellanting inte så superhett, så frågan är hur man ska gå tillväga? Fortsätta tona om håret i lila/röd nyans eller satsa på något mer spännande? Tips, tack!

image48 image49
image50 image51


Kommentarer
Postat av: josefin

kom du ihåg att du ville ha ett par röda skor? tycker dessa liknar dem du visade: http://www.have2have.se/product.asp?product=3185&sub=548&page=1
sidan är seriös, har själv beställt där massor av gånger

Postat av: koko

Jag röstar helt klart för blondt! skulle vara grymt att se dig som blondin!

2007-05-30 @ 15:20:10
Postat av: Lovisa

Josefin: Ohh dom var riktigt nice :)) Har nästan exakt likadana fast vita! Inte dyra heller ju.. hmm, det ska verkligen funderas på!
Koko: Hehe, mjo jag är lite sugen.. men som sagt.. vågar man verkligen bleka sönder det?

2007-05-30 @ 20:24:07
URL: http://popkonst.blogg.se
Postat av: A&L

schnygga pics!!!:D

2007-05-31 @ 00:43:36
URL: http://modigt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback