materialism

Den amerikanska dollarn ligger nu nere på 6.3.

Igår shoppade jag loss på Target och fann snyggaste Marilyn Monroe-teen + den perfekta svarta polotröjan + ett dussin underkläder (orkar. inte. tvätta.)

Satt och räknade lite på kvittona och insåg plötsligt vilka fynd jag har gjort! Teen gick på femtiolappen, polotröjan på en tia extra och underkläderna cirkus 10kr/st. Köpte en kopp också (mysiga thé-kvällar har vi) som gick på mindre än tjugolappen.

Berättade jag om vår lilla runda på Wall of America förra veckan förresten? Den gjorde mig lite fattigare, och lite rikare! De ynka fyra timmarna vi hade på oss räckte dock föga. Det var en lång inköpslista jag hade; alltifrån vinterkläder till pysselipyssel...

Skamligt nog var den första (av ett par tusen) butiken vi rusade in i: H&M. Ibland är det svårt att slita sig. Hittade i alla fall sötaste stickade tröjan där (som jag myser i nu). Jag och M fajtades om den ett tag, men jag vann! Ett par röda fingervantar slank också ner i kassen. Det andra viktiga inköpet jag gjorde var ett par chocolate Beardraws:


Förhoppningsvis överlever jag vintern i dessa!

Nya jeans var något jag riktigt suktade efter. Problemet är bara att det är så rackarns svårt att få tag på ett par tajta i skinny modell. Det anses lite odd; amerikanerna traskar runt i stora, utsvängda, ibland stentvättade (rysningar) blå jeans, vilket jag inte har tänkt finna mig i.. än. Blåjeans är verkligen standard och jag har haft stora svårigheter att finna grå, svarta eller någon annan färg på jeans sen jag kom hit! Jag minns söta Graces kommentar under första veckan jag var här, när jag bar mitt gråa par:

I love your jeans!! They're like white.. but black.

Hur som helst, under den här Wall-vandringen hann jag äntligen springa in på mitt älskade Urban & Outfitters som blev räddningen. 3 par byxor rikare var jag när jag kom ut därifrån. 1200 kronor fick jag lägga ut för dessa, vilket jag tycker är mer än OK för så många (snygga!) jeans. Dan och Jerred höll på att svimma av när jag berättade det, och stirrade sönder mig när jag förklarade att det är vad jag brukar lägga på ETT par jeans hemma. Hur som haver, passade på att fråga personalen där om tips på liknande butiker som har skinny jeans m.m. i sitt sortiment:

Hmm.. hmm... (lång betänketid)... (diskuterar med annan personal)... hmmm... H&M?

Ja, ni ser.

        

That's a swedish thing.

I övrigt hade jag en liten crash på världens hetaste snubbe inne på Merzmiez, vilken är en butik som kommit mig nära hjärtat. Kläderna där är otroliga- har sällan skådat så mycket läckra hoodtröjor m.m. Personalen är helt underbar och high-fivar en när man kommer in, förser en med galna samtal och ja.. vilka grabbar. De mindes mig sen sist.

Vad gör jag här? Jag borde verkligen skriva på historian nu. Nu. Ja, nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback