magiska under

djupdykning i psykologi och litteratur. timmen blev sen. ingen kvällssittning i cafeterian för mig ikväll, mina ögonlock vädjar om en kudde och släckt lampa. påväg ut från biblioteket möter jag honom i dörröppningen. ögonen, leendet och alla fina ord dröjer sig kvar i mitt huvud.. i vägskälet mellan augustana och centennial möts jag av ett åskoväder som inte liknar något jag tidigare sett! inte en blixt följt av ett dovt dunder i fjärran.. PANG! BOM!  tusen blixtar som samtidigt lyser upp himmelen. regnet står som spön i backen och med mina tunga (10kilos?) böcker under armen plaskar jag mot stenbyggnaden långt där borta. höften börjar ta stryk utav springandet nu.. det var tufft idag. jag förstår verkligen varför det är en sport fylld av skador. på lördag har vi vår tävling.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback