Nya tider

Saker och ting händer. Florida var värt. Vi tog Greyhound ner och redan vid första bussbytet började äventyret... Jag lärde känna Nate, en galen rocksnubbe med Kid Rock som gudfader. Han köpte "kokain" (som visade sig vara tvål), överöste oss med energidrinkar och gav mig biljett till Kid Rocks konsert. Nere i Tampa var det över trettio grader, och väl ute ur bussen kändes mina stickade boots lite.. överflödiga. Vi blev erbjudna droger sjuttioelva ggr, utsatt för blottare 3 ggr, och utkastade ur en bar 1 gång (my bad). Nyårsnatten var grannhotellets poolpojkar, fyrverkerier vid havet och tjuvande av flotte.. vi hoppade på, rodde ut med våra händer (tills vi kom på att det finns hajar i Mexikanska golfen.. vi övergick till flipflopsen!) och hoppade på en turistigt sjörövarskepp. Sedan sprang vi spritt språngande nakna genom staden, mellan trafikljusen (många tutande bilar vill jag lova) och kastade oss i havet. Det finns mycket att säga om Florida.. men jag är trött. Har precis kommit tillbaka från Boyle, där vi snowboardat de senaste dagarna. Kontraster, jag vet.

Vi har en plan. Eller rättare sagt: A har en plan. Efter djupa nattliga samtal har vi kommit på hur beroende vi är av varandra. Beroende är fel ord, jag vill uttrycka mig på engelska men.. vi styr varandras framtid? Kan man säga så? Han är helt bestämt på Sverige nu. Han ska dit i höst och har redan hoppat av sitt college för att jobba så att han kan.. afforda det, tänkte jag säga.. Själv känner jag att jag inte passar in i den perfekta bilden av mitt college. Inget ont om MLC, det är en fantastisk skola! Det är bara lite för bra. Istället för att börja mina nya kurser om fyra dagar ska jag därför åka till Detroit, flytta in i A's hus, lära honom svenska- han lär mig gitarr, börja på skolan där istället.. och sedan ska vi sitta där, röka "schroooms", filosofera om livet och leva lyckliga i alla våra dagar. Han är seriös. Han har kollat upp med skolan där, ringt till USA's internationella tjoffs, och ja.. här kan det bli förändringar. Det låter underbart i teorin, verkligheten har en tendens att vara lite mer komplicerad. Men jag skulle inte säga nej, det skulle jag inte.

Kommentarer
Postat av: Linnéa

ojoj, gosh, vojne och allt det där. Vad mycket jag har missat i ditt liv! Vi måste prata mer. När kommer du hem förresten, vet du det? Ta det lugnt!!;) kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback