Engelskaprov, sedan Canada

Det finns ingen regel så farlig att överträda. Nåde den som går emot lagarna av dorms. Killar/tjejer. Dvs: absolut nolltolerens mot kille i tjejernas korridor och viceversa under vardagar samt under helger efter midnatt.

Så plötsligt rycks dörren upp. Klockan är tre på natten och jag sitter och skriver uppsats. Och där i dörröppningen står han, med sitt himla flin. Hur sjutton lyckas man?

Tur att man har en tålmodig roommate. Någon timma senare droppar hon in ifrån jobbet och jag blev alldeles kallsvettig. Bryter man mot regeln är det tack och hej direkt. Utkastad. Men hon tjallar inte. Christine är grym.

Och jag fick just reda på att jag har en dag mindre på mig.. jag kan bara säga såhär: Nu är det kört. I botten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback