Little Green Bag

En dag som denna, utan några större förpliktelser eller krav, kan man passa på att göra onödigt nödvändiga grejer, som att exempelvis se efter vad som egentligen döljer sig i den ständigt blytunga handväskan...

image29


1) MP3:n måste sägas vara den mest oumbärliga prylen att ha med sig var än ditt slutmål må vara! En bussresa utan musik är som en skogspromenad utan skor- PISSMYRORNA KOMMER SNART TILL ATTACK!!! Jag och min Zen Vision:M 30GB trivs bra ihop. 
2) ...och med ljudande toner i öronen krävs också ett par riktigt bra lurar! Kvaliteten på medföljande fabrikat kan diskuteras och dessutom får man så rackarns ont i öronen av ett längre umgänge med hörsnäckor.
3) Pennor är något av min stora passion. Skulle jag vinna en miljon kronor skulle de oavkortat (nåja) gå till att gå loss på en massa pennor i olika storlekar och färger.. fick min gymnasieklass höra under den inledande intervjun skoldag 1. Välkommen psycho!
4)...en fördel är ju också om de kan användas, så man springer inte gärna iväg utan A5-block och post-it-lappar omsorgsfullt nedproppade i bagen. Mycket, mycket nödvändigt då många av de briljantaste idéerna uppkommer mellan de trånga bussutrymmena och H&M-kassan på stan.
5) Busstabellen är alltid bra att ha med sig så man vet att man kommer hem igen också.
6) Skulle tabellen inte finnas där en dag kan det vara bra att ha mobilen med sig så att man åtminstone kan ringa en kär vän och se efter när nästa buss lämnar staden. Nallen är naturligtvis även oumbärlig i hundra andra avseenden..
7) AAA-batterier var ett obligatorium i och med min gamla MP3, och jag minns med fasa de dagar man glömt att packa ner ett par extra och låten man bara var tvungen att höra i den sekunden inte kunde förenas med det törstande sinnet och man tvingades stirra ut genom fönsterrutan nästan melankolisk av tomhet. Med Zen Vision:M slipper jag detta bekymmer! Hurra!
8) Passet är ett givet sällskap för mig som ännu inte skaffat ID-kort (ehe) och detta således fungerar som min enda legitimation. Dags för det snart kanske?
9) Kalendern styr och planlägger mitt liv. Utan den är allt upp och ner och bak och fram! Ett måste för att inte förtvina upp i ett virrvarr av planeringsdagar, arbetspass och sista-datum-kval!
10) Mina Mando-plektrum, omvandlade till örhängen, följer mig ofta i min vardag (tro mig, det finns faktiskt två.. att använda ett i taget är bara en gammal vana.)
11) Hugo Boss har också varit lite av en följeslagare på senare tid.. snodd av min mor för övrigt.
12) Ett gammalt rossligt hänglås tar också upp plats i bagen och är nog till stor del ansvarig för de kilon som på ett nästan  gåtfullt sätt vilar över min väska. Ett Friskis&Svettis-redskap som flyttade in i och med klädstölden för två år sedan.
13) Den fuktgivande ansiktskrämen Loréal Super Moisturising and Softening Gel Cream är lite av ett måste, och en sådan sak man nästan får smått panik av att inte ha packat med.
14) Lypsyl är ett obligatorium och inom det området finns det inget som slår Olivseriens läppbalsam med ekologisk jungfruolivolja. En av få lypsyler som inte torkar ut läpparna.
15) Hårda dagar är det bra att ha Ipren beredda i väskan. Om det denna dag inte räddar just dig, så ofta någon annan i din omgivning.
16) Tändare återfinns ofta i min väska och fungerade tidigare huvudsakligen som raggningsredskap. "Got a light?" "Oh yees.."
17) Hårspännen av alla de slag kan det inte bli för mycket av, då de under mystiska omständigheter alltid försvinner!
18) Näsdukar är oumbärliga. Framförallt i förkylningstider!
19) Gem ?!! i regnbågens alla färger ligger också och myser i små högar i väskan. Tja, kan väl alltid komma till användning någon gång?
20) Någon bok eller tidskrift brukar också slåss om plats i min väska och just nu är det en bok som vi fick ifrån jobbet som får stå som tidsdödare. "Att växa genom möten" heter boken som är skriven av Kay Pollak.
21) Efter ihärdigt skidande i lapplandsfjället förra veckan har jag även ett par skidglasögon iproppade väskan. De brukar dock inte ligga där i vanliga fall ;)

Tilläggas kan göra att jag rensade min väska så sent som förra veckan.. så den var faktiskt förhållandevis städad. Mer spännande skrot kan man hitta efter en blöt utekväll.. men det tar vi en annan gång, i ett annat liv.

Se där. Det nästan allra viktigaste höll på att förglömmas. Nämligen: Plånka/börs/portmonnä/sedelfodral- you name it. Den lever sitt eget liv och innehåller förtillfället:

-Tusen småmynt
-Kvitton
-Bankomatkort
-Ett stycke häfte tunnelbanebiljetter
- Värdekort Swebus Express
-H&M club
-SJ TIM-kort
-Åhléns klubb
- UL-kort
-Kårleg
-UNT Fredag
-Mecenat-kort
-CSN-kort
-Studentkortet
-Periodkort, Stadsbussar
-Tomma Busskortsfodral
-Bibliotekskort Carolina Rediviva
-Bibliotekskort Standard
- Ett x antal Kalmardollar

Bara för att ni är så intresserade. Puss

D a g e n s  l å t : S t r a w b e r r y  A l a r m  Cl o c k - L i t t l e  G r e e n  B a g

Kommentarer
Postat av: Samuel

Tänk va massa du får plats med i den där =]

Postat av: vicktor

Sluta Aldrig. <3

2007-04-18 @ 19:12:14
URL: http://softolga.spaces.live.com
Postat av: Josefin

lovisa= ägare till sveriges mest röriga väska!

2007-04-23 @ 18:01:14
URL: http://josefinpersson.blogg.se
Postat av: Lovisa

Samuel: Jomenvisst! Du kanske också får plats?
Vicktor: ?
Josefin: Alltid ;)

2007-04-24 @ 12:51:54
URL: http://popkonst.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback