Geek Stink Breath

Ett ganska intressant problem:

För att hämta ut rekommenderade brev från posten måste man visa legitimation. Vad jag ska hämta ut på posten är min legitimation. Dvs, mitt pass som ambassaden behållit tills nu.

Besöket där bestod mest i att vänta. Jag var där relativt tidigt, vilket var tur eftersom kön redan då var nästan oroväckande lång. Två timmars väntan blev det innan man avplockades alla elektroniska prylar såsom mobil, mp3 m.m. Efter att ha passerat spärren forslades man in i ett kvavt och fullt väntrum där man först fick lämna in alla papper i en expedition, sedan slå sig ner bland allt annat folk och vänta lite till. Det blev ytterligare två timmar av väntan innan namnet ropades upp i högtalaren och man blev framkallad till en specifik disk där en frågvis amerikan väntade. Scanning av händer + inlämning av ytterligare papper. "Are you guys playing in a band or something??" Inte direkt. "So, where are you going?" "Minnesota" "OH MY.. that is.. coooold!" Trevlig info. Tack, tack, tack..

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hehe, de blir som hemma i Sverige då ;)

2007-07-15 @ 22:38:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback