Work

Idag är det onsdag och jag börjar inte jobba först 15:00. En märklig känsla, nästan som att vara ledig.

Det har varit rätt intensivt kneg den senaste tiden- från tidig morgon till sen kväll, vilket visserligen är rätt schysst då man samlar på sig många timmar på kort tid.. å andra sidan är det enorm chansning att sätta upp en massa tider på få dagar, eftersom risken finns att detta kompakta led av arbetstimmar råkar infalla i samklang med ett väderklimat som bara inte TILLÅTER ihärdig vistelse i ett trångt, kvavt och syrefattigt rum INOMHUS.

Lovisa grejar det alltid. Mitt i prick. Kirr i kassan.. MEN. När termometervätskan ohämmat närmar sig strecket som markerar 30 grader celsius (=MEDELHAVSKLIMAT) är det ett MEN som svider ända inifrån ryggmärgen och kvidande bönar efter ett mirakel som tillåter dig att roffa åt dig väskan, glida ner i sommarklänningen och skutta UT UT UT! Sluka varje del av solens strålar och inta varje millimeter av värme!

Tyvärr inföll aldrig något sådant mirakel och det hela utformade sig till en ganska deprimerande historia.

Nåväl, dessa dagar äro förbi och vad passar väl bättre än att jämra sig lite till och tigga lite sympatiröster genom att offentliggöra mitt arbetsschema under förra veckan? När inföll sig nu den värsta (bästa) värmeböljan? Var det inte någonstans från onsdagens nationaldagsfirande till och med veckoslutet?

Ons: 08.00-21.30
Tor: 12.00-23.00 jour
Fre: 06.00-12.00 + 14.45-22.00
Lör: 09.00-22.00
Sön: 09.00-22.00

Den där påstådda hettan och obarmhärtiga värmen blev det alltså inte mycket del av. Vill någon beskriva för mig hur det var?

Denna vecka fortsätter i samma andra.. men just nu är det mulet, och i kväll ska det visst bli regn. Det blev ett dubbelvikariat igår.  08.00-14.25 -bussresa- 15.00- 21.30. Det senare passet blir troligen av idag också, eftersom de flesta andra vikarier är utom räckhåll för kvällen. Inte bra, eftersom jag måste få bort minst 3 pass den här veckan för att inte få övertid.

Föga intressant inlägg idag, men jag var tvungen :) Grattis till ett alldeles fantastiskt väder alla studenter!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback