Do I have to spell it out?

Jomen självklart.

Ensamma, lugna vardagsmornar har jag för vana att låta radion stå på och absorbera upp tystnaden efter 3 x brodrar & 2 x päron som begett sig av mot skola/jobb. P3 är min vän i etern och extra varmhjärtad är jag till
P3 Svea, P3 Pop non stop och P3 Populär. Och så morgonpasset förstås.

Morgonpasset har på fredagar fina introtävlingar där man kan låta testa sina låtkunskaper efter de första tonerna i tio låtar. Jag måste erkänna att jag är rätt skillad på det här med intron och dess hemmahörande. Jajemen. En efter en prickar man av dem i huvudet och känner sig sådär präktigt allmänbildad..men som med allt annat är det ju alltid lite svårt att få tummen ur och maila in sina hopkokade svar.
 
I morse satt jag där som alltid knaprandes på mina Kellogg's Special K med (världens mumsigaste) honungsmelons-yoghurt och lyssnade igenom introna och log förnämt för mig själv över mitt oeeeerhörda kunnande. "..enkelt.. solklart.. Kim Wilde förstås! Jojo.. den här ja.. mhm. Jodå". Fortsatte i vanlig ordning läsa kulturdelen i min UNT och odla smulor på köksbordet. Lite senare (när man förflyttat sig från kök till vardagsrum för att ta tag i det obligatoriska engelskaarbetet om abort som ska redovisas på tisdag) : " DAGS ATT KORA VINNARE I DAGENS INTROTÄVLING...SOM MÅSTE VARIT EXTRA SVÅR DÅ VI BARA FICK IN ETT ENDA RÄTT SVAR! GRATTIS GREGER I TRÄSKTORP.."

En enda? Hallå. Vad säger det här? Att jag hör till eliten i P3's introtävlingar....eller att jag är lika seg som majoriteten sv Sveriges övriga befolkning. Bedöm själva. Men nu känns det liksom på tiden att ta tag i saker och ting. Ta tummen ur helt enkelt. Ja, se sådär. Nu har jag det skriftligt också.
 

image33


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback