Rec & Play

Biblioteket är en bra plats. De gånger jag svänger förbi Stadsbiblioteket i mitten av stan brukar mina vägar vanligtvis styras rakt  mot musikrummet. Där trängs diverse notböcker, musikbiografier och DVD:er med en enorm samling CD-skivor i klassiskt, pop/rock..

Nu när självlåning är infört går det ypperligt smidigt att plocka på sig ett par plattor, dra lånekortet och scanna skivorna. Sedan är det bara att släppa ner dem i sin medhavda väska/tygkasse (lite mer kulturellt!) och klampa ut genom porten (med automatisk dörröppning)

Hur safe som helst.

Jag brukar ofta plocka hem de där skivorna man borde köpt men av någon anledning aldrig förvärvade. Nyligen lämnade jag tillbaka dessa plattor, efter några veckors besök hos mej:

- Jumper "Välkommen Hit" (1998)
- The Knife "The Knife" (2001)
- The Jesus and Mary Chain "Automatic" (1989)
- (International) Noise Conspiracy "Survival Sickness" (2000)
- I'm From Barcelona "Let Me Introduce My Friend" (2006)

Mums, mums.

Nu senast blev det följande lån:

- Träd Gräs och Stenar "Ajn Schvajn Draj" (2002)
- The Velvet Underground "The Velvet Underground" (1998)
- New York Dolls "Rock N' Roll" (1994)
- The Wannadies "Before & After" (2002)
- Velvet Revolver "Contraband" (2004)


Man även låna på webben: 
Http://www.musikwebb.se
Hurvida det går hem eller inte hos svenska tonårsrebeller låter jag vara osagt:)

Nu blir det trevlig lyssning, i alla fall för min del!        image36

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback