Ingenting

Varje dag i två veckor. Varje dag. Ofta flera ggr om dagen. Inte konstigt att jag höll på att kvävas i slutet av förra veckan när det varit tyst i 2 dagar. Så tacksam för lördagen. Även om jag satte punkt då. Den tysta söndagen var dock inte lika tyst för Mirjam. Jag har fått läsa allt. Frågetecken. Varför skrev han så? Om det inte finns något där längre.. En allvarlig ton jag aldrig trodde jag skulle få höra från honom.. tätt följd av ett nytt sms med sedvanlig sarkasm. Han var i cafeterian dagen därpå. Jag har bara sett honom där en gång tidigare. Då sms:ade vi mellan tuggorna. Nu skymtade jag honom på avstånd. Det tog en kvart för honom att välja mat. Skänk mig en bit av dina sociala förmågor? Och så Mirjam. Klapplek och skratt. Ilska över min egen förbannade dumhet. Lämnade brickan kvickt och gick till Centennial. Tänkte lite längre och gick tillbaka. Han stod vid vårat bord. Resten av kvällen var våran. Mina flip flops tjänade som frisbees under kvällsmötet. Vi stod på stentrappan. Länge. Så länge att jag missade mötet med min tuitor (ingen nådig utskällning dagen efter). Jag tror aldrig jag varit så obekväm med mig själv som jag är nu. Jag avskyr allt som har med mig att göra. Det finns ingenting jag gillar i den kropp jag befinner mig i. Jag är rädd att jag kommer göra något drastiskt åt det. M, J & A åkte till Wall of America idag. Så gärna jag ville åka. Men det går inte. Jag har alldeles för mycket att ta tag i. (Mitt liv framför allt?). L kommer idag. Jag ser inte fram emot det. Två veckor ska hon vara här. M har bett honom att ta med henne ut (han är 21). Var du tvungen att ta just honom.. Han ser fram emot det. Hon har sin charm. Minst sagt. Perfekta människa. Jag är så uträknad efter ikväll. Så uträknad.. Ska jag ringa ett sista samtal innan de är tillbaks? Sända ett sista meddelande? Eller bara låta det hända och svälja det.. Jag avskyr det här. Det suger ur all min energi. En energi jag trodde jag fått tillbaka till användning för något annat. Det var innan jag läste vad som borde förblivit oläst.

Kommentarer
Postat av: Sofaja!

Hur är det vännen? Vad händer?

2007-10-11 @ 09:27:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback