Ovilja

Jag har sådana extrema koncentrationsproblem. Något fruktansvärt. I USA har de ett speciellt ord för det. Ett verb som beskriver det för många av oss välbekanta beteendet i att göra allt för att undvika vad man egentligen bör göra. Som jag, då jag i detta fall sitter med en sju sidor lång uppsats som väntar på att få komma fram genom mina fingertryckningar, som nu istället komponerar ihop ett förhållandevis innehållslöst blogg-inlägg. Dumt? Ja.

image110

Jag var till och med tvungen att googla på ordet. koncentrationsproblem. En bild av Von Gogh kom upp. Samma bild som sitter i min bok om depression; det ämne jag är fullt upptagen med att undvika att skriva om pga. lack of koncentration. Förvirrande? Nej, bara ett ganska ospännande sammanträffande. Nu ska jag gå och svulla bort mina sorger.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback