En kväll med flyt.

Lovisa fixar biffen inom fem minuter.

Har precis kommit hem till A, som stolt spelar upp sin nyskrivna låt på gitarren. Som vanligt är hela lägenheten full av ditten & datten. Halvfulla muggar med någon tveksam alkoholblandning står utspridda över golvet.. givetvis också under den soffa jag sitter i, vilket leder till att jag råkar sparka till någon mugg med rödblaskigt innehåll som snabbt lägger sig över heltäckningsmattan... Nice. Fram med papper, diskborste (?!) och allt vad vi hade till hands! Ett grovjobb att få bort det där vill jag lova. Efter en halvtimmas slit börjar en utmattad A pyssla med någon DVD medan jag går ut till badrummet för att slänga bort papperet.. eller.. spola ner det. Så mycket var det inte. Men i samma sekund som jag trycker på spolknappen börjar någon slags varningssignal blinka i skallen på mig. Amerikanska toaletter är ju väldigt klena när det kommer till vattenspolning.. Kniper ihop ögonen och för att inte långt senare öppna dem och inse att.. japp, it's clogged. Fantastiskt. Idag är jag duktig, minsann. Står och kämpar där ett bra tag tills A börjar undra vad jag håller på med, och med svansen mellan benen tvingas jag ta mig ut till vardagsrummet och bekänna att det inte är över än... "WHAT?!" Han rusar ut, och innan jag hunnit säga "Dooooon't fluuuush.."(allt hände i slow motion) har A kastat sig över spolknappen och vattnet forsar över kanten, fyller hela badrummet, och tar sig vidare ut i hallen. Fort gick det! Jag flydde upp på badkarskanten medan A kravlade sig upp i duschdraperiet. Typ.

"Hoppsan.."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback