Dag out, day in

En dag som alla andra. Numera. Skulle träna igår.. fastnade i biljardrummet med A och när de låste byggnaden gick vi ut till bilen och pratade, pratade, pratade. Snart visade klockan fem och vi ställde klockan på sex. Halv åtta vaknar vi och A inser att han är en timma försenad till sitt jobb. Tredje gången gillt= kicken. Han flyger upp, kastar sig över sätet, två (öppnade) cola-burkar flyger genom luften och jag stirrar förundrat på hela dramat. Läskedryck som regnar över sätena och ett berg av jagvetintevad som lämnar sin trygga plats under vindrutan och faller ner över det största sopberget du någonsin skådat på A's golv. Han svingar saker ut genom fönstret och lägger gasen i botten. (Jag skrattar högljutt när jag läser detta. Så fantastiskt var det. Något som borde blivit fast på film).

Har nyss kommit tillbaka från polisen, och hann även med en sväng till doktorn. Han säger att det är lugnt, att jag redan är "skinny". Jag får för mig att det bara är ett sätt att provocera. Han vet hur arg jag blir. Ute är det underbart. Vitt och bländande soligt. Jag bara ler. Adam fick inte sparken. De älskar honom för mycket. Han är nog första undantaget i historien. I morse var det likt ett skyfall blodet strömmade från min näsa. Satt på min första lektion och tvingades springa iväg och vara borta i minst en kvart innan jag fick det att lugna ner sig. The Crucible ikväll. I'm excited.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback