Det här med fett.

Jaha, det var ju mycket man lyckats åstadkomma den här måndagen. Balle också. Har så fantastiskt mycket att göra.. vilket jag glatt firade med att springa ner till godisautomaten x 10000 och inhandla: Reese's peanutbutter cups.. Milkyway... Snickers... Reese's peanut butter cups... 3 Musketeers... Twix... Reese's peanut butter cups... Kalorier för tre dagsbehov ungefär. Grattis, grattis. (Och så undrar jag varför jag blivit fet)

Seriöst, jag äter som en hel häst. Inte nog med att det inte finns någon ände på den mat jag proppar i mig, det är oändligt mycket crap som dagligen slinker ner. Hade det inte varit att jag befinner mig i gymmet 2-3 h varje dag hade jag definitivt varit i den högre viktklassen på den här skolan..

En väldans skillnad mot de första 3 månaderna i den här skolan då jag var hur strong & strikt som helst och loosade en fjärdedel av min vikt ungefär... Nu har jag spårat. Det var efter en ångestladdat Florida-vistelse med en massa skräpmat och utan ordentlig träning som jag föll.. Joggade desperat omkring på stranden, men muskler blev fett ändå. Ångest- mer fetmat. Ta tag i dig själv kvinna.

För det är ju faktiskt så. Ju sämre man mår, desto mer mat. Mångas onda cirkel misstänker jag. Det är när jag är som smalast jag mår bäst och kan äta hälsosamt. När något mindre hälsosamt slinkit ner känns allting värdelöst och "allt-eller-inget"-tänkandet sätter in, vilket leder till mer och mer onyttigheter och på den vägen är det. Så visst kan jag förstå svårigheten i att komma ur en övervikt.

Nu blir det gymmet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback