Perfect match

Det finns gånger då stenkast på fönstret klockan fem på morgonen faktiskt kan göra en glad. Man kan nog till och med stava det till lycka.

Överallt syns det. Leenden & prat. "He's back, he's back!" Överraskande, men samtidigt inte, att plötsligt se denna där sitta och stämpla in människor i cafeterian bara några minuter efter idédroppande om att kanske söka sig ett litet jobb här i knutarna.. 
"Job? Already?"
"Yupp"

Kallas flyt. Eller kanske populäritet.

Jag har fått fina planscher på mitt rum och snart flyttar en gitarr in. Kan knappt bärga mig. Det rycker i fingrarna efter ett återupptagande på den fronten! Var förresten master of evaluation på Public Speaking idag, vilket var hyperstressigt (analysera själv fyra tal på en kvart och dra inför klassen tillsammans med en allmän bedömning och kloka ord kring entertainment och lämplig quotation) men det gick loss rätt okej, och jag lyckades klämma in åtminstone tre skratt under mitt spontana framträdande. På fredag blir det jag som har tal. Något att börja skriva på kanske!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback