Ett märkligt tryck i bröstkorgen.

Johnossi- Execution Song är så mycket höst 07.

Det är en specifik kväll jag tänker på.. men snart drar tankarna iväg till andra händelser under den tiden. Det var spännande då. Man kunde nästan ta på luften.. plocka och sortera bland känslokulorna som sprutade ut.

När jag sätter på skivan från start inser jag att alla låtar av bandet är involverade. Det är en konstig känsla.. en liten del av den jag var då försöker ta sig in i mig. Pracka på mig de tankar och känslor som fanns där då. Motvilligt tvingas jag minnas igen. Blundar och försöker vända mig om, men håren hinner resa sig på mina armar. Mår lite illa. Känner mig yr och vet inte om jag ska låta musiken gå eller sätta stopp på den. Johns hesa röst fortsätter skrika ut i desperation och i nästa sekund känner jag hur något går sönder inom mig.

Inte av sorg. Inte av vemod. Det var bara så mycket. Av allt. Glory days to come påminner mig om att lyckan fanns där också. En ivrighet.. jag ville så mycket! Det är för blandat för att kunna beskrivas. Nu ska jag läsa mailet jag nyss fick..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback