Hey Modern Days

Jag bara rullar fram.. jo, faktiskt. Det är nog vad jag skulle kunna göra just nu! Det är nog ingen större vits med "smala" chokladbollar om man proppar i sig 10 st. Sen var det ju pastasallad och en ensam semla i kylen.. och sen blev jag tipsad om hetvägg och var ju tvungen att testa det också. Som grädden på moset (uh, no thanks..) vill J att jag fikar med honom idag. Jag sa att jag inte skulle hinna.

Idag hände något märkligt. T loggade in på msn. T, som inte varit inloggad samtidigt som mig sedan någon gång 2002. T, som tillsammans med E och M utgjorde De tre essen. Radio, tidningar, mystiska händelser.. De tre essen som plötsligt försvann. Var borta. Gamla tider. Vi pratade om dem, de gamla tiderna alltså. När vi och ca 6 stycken till, utgjorde så gott som de enda besökarna på theark.nu. Vi pratade om den där känslan. Den utopiska världen och livssynen vi hade.. Det var så det skulle vara, så det skulle bli. Ett uppdrag, en skyldighet. Frigörelse

T är i Asien nu. Hon vill inte prata om dem. Hon vill glömma. Gå vidare.

Jag behövde inte ens trycka på "play". Tårarna kom innan jag ens hunnit plocka ur skivan ur fodralet.


 Oh, chin-batty dour face 
 Why did you go there?
 Sitting on a cold stone
 waiting for the train home
 hoping it would carry me home
 hoping it would carry me home...

DEN GAMLA ARKEN 1


Kommentarer
Postat av: Becky

Oh. Nu blev jag sentimental. De var världen. Det var så skönt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback