In this world all covered up in same

So, take it to the stage in a multicoloured jacket
 take it jackpot, crackpot,
 strutting like a peacock
 nailvarnish Arkansas
 shimmy-shammy featherboah
 crackpot haircut
 dye your hair in glowing red and blue

Det var de raderna som fick mig att vilja göra det. Färga håret hälften rött & hälften blått.
Men jag gjorde det aldrig. De lät mig inte göra det. Föräldrarna och vännerna.
Och jag var varken tillräckligt upprorisk eller modig för att göra det ändå.

Av mina tio val är nio fel. Enligt min familj.
Mina gamla vänner lyssnar på house och dansar i sann Big Brother-anda till Boten Anna.

Jag skulle sökt mig bort därifrån.
Mycket, mycket tidigare..
Det är ingen mening att ensam
bära på en revolution, en idé.
Det finns ingen mening med att skrika sig stum till de döva.

It wasn't meant to be a hole in the ground

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback